Ігри на воді

Ігри, що допомагають звикнути до води
1.      "Хто перший!"
игры на воде для детейМета гри - навчити швидко і рішуче входити у воду. На відстані 3-5 метрів від води по берегу проводиться лінія. Гравці шикуються уздовж цієї лінії в одну шеренгу, обличчям до води, на відстані кроку один від одного. За сигналом дорослого діти вбігають у воду, добігають до заздалегідь зазначеного (шостом або мотузкою) місця і бігом повертаються на берег. Виграє той, хто швидше за всіх повернеться на своє місце. Не можна допускати, щоб діти під час бігу заважали один одному.

2.      "Морський бій"

Мета гри - навчити не боятися водяних бризок.
Гравці розбиваються на дві команди, які шикуються у воді обличчям один до одного, на відстані одного кроку. По сигналу дорослого команди наступають один на одного, намагаючись бризками в обличчя відтіснити "противника" на берег або до заздалегідь встановленого місця. Гравець, повернувшись спиною, вважається вибулим з ладу і отримує штрафне очко. Гра продовжується до тих пір, поки одна з команд не відтиснить іншу до берега протягом 2-3 хвилин. Виграє та команда, у якої менше штрафних очок.

3.      "П'ятнашки в колі"

Мета гри - навчити хлопців самостійно занурюватися у воду з головою.
На мілкому місці (глибиною до 1 м) гравці стають в коло, ведучий розташовується в його центрі.
Він повинен доторкнутися рукою до кого-небудь, але зупинятися біля гравця не має права. Гравці рятуються, поринаючи з головою у воду. Якщо ведучий когось зумів доторкнутися, то міняється з ним місцями. А той, кого доторкнулися займає його місце.

4.      "Хоровод"

Мета гри - навчити видихати у воду під час занурення з головою.
Учасники гри, взявшись за руки, утворюють коло. По сигналу дорослого вони починають рухатися по колу, повторюючи: "Хоровод наш, хоровод, все йде, все йде, але і скоро він прийде, він прийде!". Потім всі зупиняються, присідають і занурюються у воду з головою, виконуючи видих у воду. Потім гравці піднімаються і повторюють рух у зворотний бік.
Забороняється відпускати руки товариша, затримувати один одного під водою, йти вперед або назад. Гру повторюють 4-6 разів.

5.      "П'ятнашки з м'ячем"

Грають як у звичайні п'ятнашки, тільки доторкатися потрібно не руками, а м'ячем. Своєрідність полягає в тому, що ведучий не має права салити м'ячем гравця, який занурився у воду з головою. У грі дотримується правило, за яким ведучий перестає переслідувати гравця, який занурився у воду, і починає бігати за кимось іншим, поки той не зануриться з головою. Безсумнівно, серед тих, що грають знайдуться і менш розторопні, хто не встиг сховатися під воду. Наздогнаний м'ячем йде водити, а колишній ведучий включається в гру.

  Ігри, що допомагають освоїти правильну техніку плавальних рухів

1.      "Рибки та рибалки"
Гра проводиться на мілкому місці глибиною 30-40 сантиметрів. Зміст гри - рибки виплили попустувати на відкрите місце, але з'явився рибалка, і рибки рятуються від нього в очереті.
Визначається місце, де плавають рибки. Метрів за 10-15 відзначається зона очеретів. Гравці стають в одну шеренгу обличчям до "очерету", присідають навпочіпки і чекають появи "рибалки". Як тільки "рибалка" дійде до обумовленого місця, "рибки" лягають на воду і починають працювати ногами, як при плаванні способом кроль, пересуваючи руками по дну і намагаючись досягти зони "очеретів" раніше, ніж "рибалка" встигне до них доторкнутися.
При побудові учасників в шеренгу потрібно поставити найшвидших з них з тієї сторони, яка ближче до "рибалки". Спіймані "рибки" або вибувають з гри, або стають "рибалками".
2.      "Акули і дельфіни"
Учасники поділяються на дві нерівні команди. На воді відзначаються поплавками дві взаємно перпендикулярні-лінії, одна з яких належить "акулам", інша - "дельфінам". "Дельфіни" по черзі по команді дорослого відштовхуються від дна і пливуть, витягнувши руки вперед і працюючи ногами, як при плаванні кролем. Напрямок руху має бути таким, щоб вони пропливали на відстані 6-8 метрів від "акул". Коли "дельфін" пропливає повз "акул", один з учасників команди останніх відштовхується і пливе навперейми, витягнувши вперед руки і працюючи ногами, як при плаванні способом кроль, і якщо йому вдається торкнутися "дельфіна", то команда отримує очко. "Дельфіни" мають право піднімати голову над водою і робити вдих. "Акули" цього права позбавлені.
3.      "Плавучі стріли"
Мета гри - навчити якомога довше ковзати по воді.
Гравці шикуються на березі в одну шеренгу, обличчям до води, на відстані кроку один від одного. По сигналу дорослого роблять розбіг, сильно відштовхуються ногами від дна і ковзають по воді. Виграє той, хто довше проковзне без руху. Гра повторюється 3-4 рази.

Ігри, що знайомлять з елементами прикладного плавання

4.      "Салки"

Мета гри - навчити займаються пірнання з відкритими очима.
Учасники гри довільно розташовуються в водоймі. Ловець, призначений дорослим, доганяє гравців, намагаючись доторкнутися будь-якого з них. Рятуючись від переслідування, діти пірнають під воду. Той, хто не встиг зануритися під воду і його доторкнулися, стає ловцем. Ловцю забороняється переслідувати одного учасника довго або чекати, поки той вирине з води. Тривалість гри до 5 хвилин.

5.      "Водолази"

Мета гри - навчити відкривати очі і орієнтуватися під водою. Проводиться тільки у водоймі з чистою, прозорою водою і рівним дном.
Кожен гравець бере в руки яскраво розфарбований камінь. Діти заходять у воду по груди, шикуються в шеренгу обличчям до берега на відстані кроку один від одного. За командою дорослого всі кидають камені вперед, потім роблять глибокий вдих, пірнають під воду з відкритими очима, і кожен намагається знайти свій камінь. Виграє той, хто знайде камінь. Гра повторюється 2-3 рази.

6.      "Карась і щука"

На глибині 0,5-1 метра гравці стають в коло і беруться за руки. Один з гравців - "щука" повинен доторкнутися до іншого - "карася". Гравці пропускають "карася" в коло і з кола, опускаючись до рівня води або піднімаючи (не вище ніж на 20-30 см) над водою руки, але не роз'єднуючи їх,  заважають "щуці" проникнути в коло або вийти з нього. Однак "щуці" надається можливість пірнути під руками або перестрибнути через них головою вперед. При великій кількості гравців призначаються дві "щуки". Того кого доторкнулися стає ведучим, а той, хто ввів займає місце в колі замість одного з гравців, який приймає на себе роль "карася".

Ігри, що знайомлять з елементами водного поло

7.      "Боротьба за м'яч"

Гравці розбиваються на дві команди (учасники однієї надягають шапочки). По сигналу дорослого гравці команди, яка за жеребом починає гру, перекидають один одному м'яч, прагнучи, щоб він весь час перебував у гравців своєї команди. Завдання гравців другої команди - заволодіти м'ячем і, перекидаючи його один одному, утримувати можливо довше в своїй команді.
Тривалість гри 3-10 хвилин. Не можна топити суперника, тримати м'яч в руках більше 5 секунд і викидати його за межі ігрового майданчика.

8.      Водне поло

Ця спортивна гра пред'являє високі вимоги до учасників. Вони повинні не тільки добре володіти технікою плавання, а й бути витривалими, спритними, сміливими, вміти поєднувати свої дії з діями товаришів. Гравці у водне поло повинні добре володіти м'ячем.
Велике і всебічне навантаження, яке гравці отримують під час гри, сприяє всебічному розвитку організму дитини. Командний характер, емоційність і разом з тим точна регламентація правилами дій гравців допомагають виховувати почуття колективізму, дисциплінованість і вміння володіти собою.
Гра проводиться у воді на глибині не менше 90 сантиметрів. За допомогою поплавців на воді розмічається поле розміром 30X20 метрів, воно може бути і менших розмірів, але не менше ніж 20X8 метрів. У центрі коротких сторін поля встановлюються ворота шириною 3 метри і висотою від рівня води 0,9 метри.
Для гри використовується шкіряний м'яч з гумовою камерою, вагою (в сухому стані) 400-450 грамів, розміром по окружності 68-71 сантиметри. Можна використовувати м'яч з пластмаси, якщо він має відповідні розмір і вагу.
У грі беруть участь дві команди по 7 чоловік. На гравцях однієї команди (за винятком воротаря) повинні бути шапочки одного кольору з нашитими на них номерами від 1 до 6. Воротар може грати без номера. Щоб не завдати ушкоджень товаришам під час гри, форма ватерполістів не повинна мати металевих застібок і гачків.
Плавці шикуються на лінії своїх воріт так, щоб відстань між ними була не менше метра. По сигналу судді м'яч викидається на середину поля, і гравці швидко пливуть до нього, щоб оволодіти ним і відкинути своїм товаришам. Після кожного закидання (взяття воріт) гравці шикуються на лінії своїх воріт і гра поновлюється.
Гра триває в залежності від віку гравців від 15 до 20 хвилин, цей час ділиться на дві рівні половини з перервою на 5-хвилинний відпочинок, після чого команди міняються сторонами поля.
Завдання кожної команди - закинути більше м'ячів у ворота суперника. Не дозволяється топити один одного і довго затримувати м'яч в руках. При порушенні правил керівник зупиняє гру і карає команду, гравець якої завинив, тим, що передає м'яч іншій команді.

Розваги на воді

9.      "Барабан"

На глибині 120-130 сантиметрів на двох стійках зміцнюється горизонтально обертовий барабан з металу або дерева діаметром 100-120 сантиметрів. Вісь обертання барабана паралельна поверхні води, поверхня його рівна і гладка, нижня частина занурена в воду.
Завдання полягає в тому, щоб перелізти через барабан. Піднятися на нього тільки за допомогою рук не можна, так як барабан буде обертатися в сторону плавця і скине його. Перебратися через пристрій можна, лише відштовхнувшись від дна або води (рухом ніг в брасі). При цьому груди і живіт повинні лягти на барабан зверху, а руки і голова опинитися на протилежному його боці. Тоді барабан перевернеться, і плавець зісковзне з нього вниз головою.
Висота барабана над рівнем води регулюється в залежності від глибини водойми, однак повинна бути такою, щоб більшість гравців могли піднятися на нього.

10.  "Гірка"

Із 3-5-метрової вишки спускається дерев'яний жолоб шириною 50-60 сантиметрів, з невисокими, закругленими краями, покритий ліноліумом. Крутизна спуску жолобу змінюється: спочатку вона полога - 80 - 70 ° до вертикалі, потім крута - до 10-30 ° і знову полога. Крутизна змінюється поступово. Нижній край жолоба на 10-20 сантиметрів вище рівня води. Дитина сідає в жолоб і зісковзує по ньому в воду.

Комментариев нет:

Отправить комментарий