Ігри, що допомагають звикнути до води
1. "Хто перший!"

2.
"Морський
бій"
Мета гри - навчити не боятися водяних
бризок.
Гравці розбиваються на дві команди, які шикуються у воді
обличчям один до одного, на відстані одного кроку. По сигналу дорослого команди
наступають один на одного, намагаючись бризками в обличчя відтіснити
"противника" на берег або до заздалегідь встановленого місця.
Гравець, повернувшись спиною, вважається вибулим з ладу і отримує штрафне очко.
Гра продовжується до тих пір, поки одна з команд не відтиснить іншу до берега протягом
2-3 хвилин. Виграє та команда, у якої менше штрафних очок.
3.
"П'ятнашки в
колі"
Мета гри - навчити хлопців самостійно
занурюватися у воду з головою.
На мілкому місці (глибиною до 1 м) гравці стають в коло,
ведучий розташовується в його центрі.
Він повинен доторкнутися рукою до кого-небудь, але
зупинятися біля гравця не має права. Гравці рятуються, поринаючи з головою у
воду. Якщо ведучий когось зумів доторкнутися, то міняється з ним місцями. А
той, кого доторкнулися займає його місце.
4.
"Хоровод"
Мета гри - навчити видихати у воду під
час занурення з головою.
Учасники гри, взявшись за руки, утворюють коло. По
сигналу дорослого вони починають рухатися по колу, повторюючи: "Хоровод
наш, хоровод, все йде, все йде, але і скоро він прийде, він прийде!". Потім
всі зупиняються, присідають і занурюються у воду з головою, виконуючи видих у
воду. Потім гравці піднімаються і повторюють рух у зворотний бік.
Забороняється відпускати руки товариша, затримувати один
одного під водою, йти вперед або назад. Гру повторюють 4-6 разів.
5.
"П'ятнашки з
м'ячем"
Грають як у звичайні п'ятнашки, тільки
доторкатися потрібно не руками, а м'ячем. Своєрідність полягає в тому, що
ведучий не має права салити м'ячем гравця, який занурився у воду з головою. У
грі дотримується правило, за яким ведучий перестає переслідувати гравця, який
занурився у воду, і починає бігати за кимось іншим, поки той не зануриться з
головою. Безсумнівно, серед тих, що грають знайдуться і менш розторопні, хто не
встиг сховатися під воду. Наздогнаний м'ячем йде водити, а колишній ведучий
включається в гру.
Ігри, що допомагають освоїти правильну техніку плавальних рухів
1.
"Рибки та рибалки"

Визначається місце, де плавають рибки. Метрів за 10-15
відзначається зона очеретів. Гравці стають в одну шеренгу обличчям до
"очерету", присідають навпочіпки і чекають появи "рибалки".
Як тільки "рибалка" дійде до обумовленого місця, "рибки"
лягають на воду і починають працювати ногами, як при плаванні способом кроль,
пересуваючи руками по дну і намагаючись досягти зони "очеретів"
раніше, ніж "рибалка" встигне до них доторкнутися.
При побудові учасників в шеренгу потрібно поставити
найшвидших з них з тієї сторони, яка ближче до "рибалки". Спіймані
"рибки" або вибувають з гри, або стають "рибалками".
2.
"Акули і дельфіни"
Учасники поділяються на дві нерівні команди. На воді
відзначаються поплавками дві взаємно перпендикулярні-лінії, одна з яких
належить "акулам", інша - "дельфінам". "Дельфіни"
по черзі по команді дорослого відштовхуються від дна і пливуть, витягнувши руки
вперед і працюючи ногами, як при плаванні кролем. Напрямок руху має бути таким,
щоб вони пропливали на відстані 6-8 метрів від "акул". Коли
"дельфін" пропливає повз "акул", один з учасників команди
останніх відштовхується і пливе навперейми, витягнувши вперед руки і працюючи
ногами, як при плаванні способом кроль, і якщо йому вдається торкнутися
"дельфіна", то команда отримує очко. "Дельфіни" мають право
піднімати голову над водою і робити вдих. "Акули" цього права
позбавлені.
3.
"Плавучі стріли"
Мета гри - навчити якомога довше ковзати по воді.
Гравці шикуються на березі в одну шеренгу, обличчям до
води, на відстані кроку один від одного. По сигналу дорослого роблять розбіг,
сильно відштовхуються ногами від дна і ковзають по воді. Виграє той, хто довше
проковзне без руху. Гра повторюється 3-4 рази.
Ігри, що знайомлять з елементами прикладного плавання
4. "Салки"
Учасники гри довільно розташовуються в водоймі. Ловець,
призначений дорослим, доганяє гравців, намагаючись доторкнутися будь-якого з
них. Рятуючись від переслідування, діти пірнають під воду. Той, хто не встиг
зануритися під воду і його доторкнулися, стає ловцем. Ловцю забороняється
переслідувати одного учасника довго або чекати, поки той вирине з води.
Тривалість гри до 5 хвилин.
5.
"Водолази"
Мета гри - навчити відкривати очі і орієнтуватися
під водою. Проводиться тільки у водоймі з чистою, прозорою водою і рівним дном.
Кожен гравець бере в руки яскраво розфарбований камінь.
Діти заходять у воду по груди, шикуються в шеренгу обличчям до берега на
відстані кроку один від одного. За командою дорослого всі кидають камені
вперед, потім роблять глибокий вдих, пірнають під воду з відкритими очима, і
кожен намагається знайти свій камінь. Виграє той, хто знайде камінь. Гра
повторюється 2-3 рази.
6.
"Карась і
щука"
На глибині 0,5-1 метра гравці стають в
коло і беруться за руки. Один з гравців - "щука" повинен доторкнутися
до іншого - "карася". Гравці пропускають "карася" в коло і
з кола, опускаючись до рівня води або піднімаючи (не вище ніж на 20-30 см) над
водою руки, але не роз'єднуючи їх, заважають "щуці" проникнути
в коло або вийти з нього. Однак "щуці" надається можливість пірнути
під руками або перестрибнути через них головою вперед. При великій кількості
гравців призначаються дві "щуки". Того кого доторкнулися стає
ведучим, а той, хто ввів займає місце в колі замість одного з гравців, який
приймає на себе роль "карася".
Ігри, що знайомлять з елементами водного
поло
7.
"Боротьба за
м'яч"

Тривалість гри 3-10 хвилин. Не можна топити суперника,
тримати м'яч в руках більше 5 секунд і викидати його за межі ігрового
майданчика.
8.
Водне поло
Ця спортивна гра пред'являє високі вимоги
до учасників. Вони повинні не тільки добре володіти технікою плавання, а й бути
витривалими, спритними, сміливими, вміти поєднувати свої дії з діями товаришів.
Гравці у водне поло повинні добре володіти м'ячем.
Велике і всебічне навантаження, яке гравці отримують під
час гри, сприяє всебічному розвитку організму дитини. Командний характер,
емоційність і разом з тим точна регламентація правилами дій гравців допомагають
виховувати почуття колективізму, дисциплінованість і вміння володіти собою.
Гра проводиться у воді на глибині не менше 90
сантиметрів. За допомогою поплавців на воді розмічається поле розміром 30X20
метрів, воно може бути і менших розмірів, але не менше ніж 20X8 метрів. У
центрі коротких сторін поля встановлюються ворота шириною 3 метри і висотою від
рівня води 0,9 метри.
Для гри використовується шкіряний м'яч з гумовою камерою,
вагою (в сухому стані) 400-450 грамів, розміром по окружності 68-71 сантиметри.
Можна використовувати м'яч з пластмаси, якщо він має відповідні розмір і вагу.
У грі беруть участь дві команди по 7 чоловік. На гравцях
однієї команди (за винятком воротаря) повинні бути шапочки одного кольору з
нашитими на них номерами від 1 до 6. Воротар може грати без номера. Щоб не
завдати ушкоджень товаришам під час гри, форма ватерполістів не повинна мати
металевих застібок і гачків.
Плавці шикуються на лінії своїх воріт так, щоб відстань
між ними була не менше метра. По сигналу судді м'яч викидається на середину
поля, і гравці швидко пливуть до нього, щоб оволодіти ним і відкинути своїм
товаришам. Після кожного закидання (взяття воріт) гравці шикуються на лінії
своїх воріт і гра поновлюється.
Гра триває в залежності від віку гравців від 15 до 20
хвилин, цей час ділиться на дві рівні половини з перервою на 5-хвилинний
відпочинок, після чого команди міняються сторонами поля.
Завдання кожної команди - закинути більше м'ячів у ворота
суперника. Не дозволяється топити один одного і довго затримувати м'яч в руках.
При порушенні правил керівник зупиняє гру і карає команду, гравець якої
завинив, тим, що передає м'яч іншій команді.
Розваги на воді
9.
"Барабан"

Завдання полягає в тому, щоб перелізти через барабан.
Піднятися на нього тільки за допомогою рук не можна, так як барабан буде
обертатися в сторону плавця і скине його. Перебратися через пристрій можна,
лише відштовхнувшись від дна або води (рухом ніг в брасі). При цьому груди і
живіт повинні лягти на барабан зверху, а руки і голова опинитися на
протилежному його боці. Тоді барабан перевернеться, і плавець зісковзне з нього
вниз головою.
Висота барабана над рівнем води регулюється в залежності
від глибини водойми, однак повинна бути такою, щоб більшість гравців могли
піднятися на нього.
10.
"Гірка"
Із 3-5-метрової вишки спускається
дерев'яний жолоб шириною 50-60 сантиметрів, з невисокими, закругленими краями,
покритий ліноліумом. Крутизна спуску жолобу змінюється: спочатку вона полога -
80 - 70 ° до вертикалі, потім крута - до 10-30 ° і знову полога. Крутизна
змінюється поступово. Нижній край жолоба на 10-20 сантиметрів вище рівня води.
Дитина сідає в жолоб і зісковзує по ньому в воду.
Комментариев нет:
Отправить комментарий